قطعا،الهام غیبى در انتخاب این نام بىدخالت نبوده است.زیرا نام محمد،اگر چه در میان اعراب معروف بود،ولى کمتر کسى تا آن زمان به آن نام نامیده شده بود.طبق آمار دقیقى که بعضى از تاریخ نویسان بدست آوردهاند،تا آن روز فقط شانزده نفر به این اسم نامگذارى شده بودند.چنانکه شاعر در این باره گوید:
به گزارش گلشن راز سایت تابناک نوشت: با گذشت مدتی از ثبت تار به عنوان میراث ملی کشور آذربایجان و فروکش کردن اعتراض پیوسته بزرگان موسیقی سنتی ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اعتراض به تعلل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، معاون میراث فرهنگیِ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اظهاراتی عجیب نه تنها این واقعه را پذیرفته، بلکه اتفاقی نیکی قلمداد کرده که باید با عشق پذیرایش شد و استدلال بسیار عجیبی را آورده تا از این پس دیگر اعتراض به تعلل متولی میراث فرهنگی کشور نیز محلی از اعراب نداشته باشد
من این مطلب رو از وبلاگ مقر موعود نقل میکنم و به نظر خودم بهتره تا آخرش بخونین با هر اعتقاد و نظری که دارین
"
اگر بفهمید قرار است توی این پُست دربارهٔ «حجاب و عفاف» بنویسم، چقدر طول میکشد تا این صفحه را ببندید؟ سه سوت؟ چند ثانیه؟ بعد از یک اسکرول کلی؟ یا بعد از خواندن کل مطلب؟
من باشم احتمالاً به احترام نویسنده یک اسکرول میکنم و ....بعد میبندم. راحتتر بگویم؛ من ِ چادری ِ طرفدار حجاب، آلرژی پیدا کردهام به عبارت «حجاب و عفاف» از بس که هر کسی از راه رسید شعار حجاب و عفاف داد و «طرح»."
من انتخابات آزاد را دوست دارم. پدرم هم انتخابات آزاد را دوست دارد. حتی دایی ام هم انتخابات آزاد را دوست دارد .دایی ام دیروز ظهر مهمان ما بود. ما ظهر آبگوشت داشتیم. دایی ام به مادرم گفت :خواهرجان! می خواستی دلمه هفت رنگ بپزی. پدرم کمی ابرو درهم کشید و گفت: ما را چه به دلمه هفت رنگ،ما همه چیزمان یک رنگ است مثل خودمان! مادرم گفت : باید دستور پختش را از دختر همسایه مان فائزه خانم بپرسم . اما پدرم گفت: فائزه خانم اگر آشپزی بلد بود که هر روز نمی رفت ساندویچ بخرد!
عملکرد کجدار و مریض برخی از وبلاگ های خبری در آذربایجان شرقی که گاه با آبروریزی افراد و شیوع زردنویسی در فضای مجازی همراه بوده، ضرورت وجود چنین وبلاگ هایی را زیرسئوال برده و عده ای خواهان تعطیلی کامل آنها شده اند.
•♣♥♣ آغاز امـــامت حجـــة بن الحســـن العسکـــری عج ♣♥♣•
نهم ربیع سالروز آغاز امامت حجة بن الحسن العسکری عج بر شیعیان تبریک باد
سلام بر تو ای امید انتظار زمین و آسمان...
سلام بر تو ای روح پر شکوه حق...
سلام بر تو ای محبوب دلها...
سلام بر تو ای آسمانی ترین،
ای عاشقانه ترین شعر آفرینش...
سلام بر تو و هر آنچه که از برای توست..
دلتنگي هايم تمامي ندارد
و اين بغض ويرانگر بنيان وجودم را ازهم مي پاشد
نيمه شب است و مثل هرشب
چشمهايم با خواب بيگانه است
نميدانم شعر تلخ دلتنگي ام را با کدامين واژه بسرايم
که گوش جانت مشتاق شنيدنش باشد
چشمهاي به اشک نشسته ام را مي بيني؟!
ناله هاي فروخورده در گلويم را حس مي کني؟!
صداي سکوتم را که سرشار از فرياداست مي شنوي؟!
عزيز دلم ، مولاي مهربانم
اي جان شيرين ، اي شيرين تر از جان
اي مفهوم اميد ، اي معناي آرزو
دل غمينم را به نگاهي بنواز....
می گویند عباسیان و منحرفان از آل محمد(كه درود خداوند بر او خاندانش باد) بر صالح بن وصیف، متصدی زندانی كردن امام، فشار آوردند كه بر حضرت در زندان سخت بگیرد، وی گفت: «دو تن از شرورترین افراد را مامور این كار كرده ام، اما با دیدن حسن بن علی تحول یافته و روی به عبادت و نماز آورده اند و وقتی علت این تغییر حالت را از ایشان پرسیدم، گفتند از فیض دیدار امام به این سعادت رسیده ایم.
لازم به ذکراست قسمت اول مطلب در همه بخش ها برابر است برای اینکه بخش قبلی و اسا مطلب یاد آوری شود
شهادت جانگداز امام حسن عسكرى(ع)تسلیت باد
معتمد عباسى كه همواره از محبوبيت و نفوذ معنوى امام در جامعه نگران بود، چون ديد توجه مردم به امام روز بروز بيشتر مىشود و زندان و اختناق و مراقبت تاثير معكوس دارد، سرانجام به همان شيوه مزورانه ديرينه متوسل شد و امام را پنهانى مسموم ساخت.دانشمند نامدار جهان تشيع، «طبرسى» ، مىنويسد: بسيارى از دانشمندان ما گفتهاند: امام عسكرى-عليه السلام-بر اثر مسموميتبه شهادت رسيد، چنانكه پدرش و جدش و همه امامان، با شهادت از دنيا رفتهاند. (1) «كفعمى» ، دانشمند معروف شيعه، مىگويد: او را «معتمد» مسموم ساخت (2) و «محمد بن جرير بن رستم» ، از دانشمندان شيعى در قرن چهارم، معتقد است كه: امام عسكرى-عليه السلام-در اثر مسموميتبه درجه شهادت رسيد. (3)يكى از نشانههاى شهادت امام توسط دربار عباسى، تحركها و تلاشهاى فوق العادهاى بود كه معتمد عباسى در روزهاى مسموميت و شهادت امام، براى عادى جلوه دادن مرگ آن حضرت از خود نشان داد.
لازم به ذکراست قسمت اول مطلب در همه بخش ها برابر است برای اینکه بخش قبلی و اسا مطلب یاد آوری شود
شهادت جانگداز امام حسن عسكرى(ع)تسلیت باد
معتمد عباسى كه همواره از محبوبيت و نفوذ معنوى امام در جامعه نگران بود، چون ديد توجه مردم به امام روز بروز بيشتر مىشود و زندان و اختناق و مراقبت تاثير معكوس دارد، سرانجام به همان شيوه مزورانه ديرينه متوسل شد و امام را پنهانى مسموم ساخت.دانشمند نامدار جهان تشيع، «طبرسى» ، مىنويسد: بسيارى از دانشمندان ما گفتهاند: امام عسكرى-عليه السلام-بر اثر مسموميتبه شهادت رسيد، چنانكه پدرش و جدش و همه امامان، با شهادت از دنيا رفتهاند. (1) «كفعمى» ، دانشمند معروف شيعه، مىگويد: او را «معتمد» مسموم ساخت (2) و «محمد بن جرير بن رستم» ، از دانشمندان شيعى در قرن چهارم، معتقد است كه: امام عسكرى-عليه السلام-در اثر مسموميتبه درجه شهادت رسيد. (3)يكى از نشانههاى شهادت امام توسط دربار عباسى، تحركها و تلاشهاى فوق العادهاى بود كه معتمد عباسى در روزهاى مسموميت و شهادت امام، براى عادى جلوه دادن مرگ آن حضرت از خود نشان داد.
معتمد عباسى كه همواره از محبوبيت و نفوذ معنوى امام در جامعه نگران بود، چون ديد توجه مردم به امام روز بروز بيشتر مىشود و زندان و اختناق و مراقبت تاثير معكوس دارد، سرانجام به همان شيوه مزورانه ديرينه متوسل شد و امام را پنهانى مسموم ساخت.دانشمند نامدار جهان تشيع، «طبرسى» ، مىنويسد: بسيارى از دانشمندان ما گفتهاند: امام عسكرى-عليه السلام-بر اثر مسموميتبه شهادت رسيد، چنانكه پدرش و جدش و همه امامان، با شهادت از دنيا رفتهاند. (1) «كفعمى» ، دانشمند معروف شيعه، مىگويد: او را «معتمد» مسموم ساخت (2) و «محمد بن جرير بن رستم» ، از دانشمندان شيعى در قرن چهارم، معتقد است كه: امام عسكرى-عليه السلام-در اثر مسموميتبه درجه شهادت رسيد. (3)يكى از نشانههاى شهادت امام توسط دربار عباسى، تحركها و تلاشهاى فوق العادهاى بود كه معتمد عباسى در روزهاى مسموميت و شهادت امام، براى عادى جلوه دادن مرگ آن حضرت از خود نشان داد.
روح انسان پس از مرگ و بریدن از بدن مادی، خود را با بدن برزخی و یا «قالب مثالی» مییابد و میبیند. در واقع، روح آدمی با رفتن از حیات دنیوی به حیات برزخی، بدن مادی خود را رها کرده و با بدن مثالی خود متحد میگردد؛ بدنی که متناسب با نظام برزخی بوده، اتحادش با روح، قویتر از اتحاد آن با بدن مادی در زندگی دنیوی است.
به سلامتی اون پدری که
هنگام تراشیدن
موی کودک مبتلا به سرطانش
گریه ی فرزندش رو دید
…
ماشین رو داد به دستش
در حالی که چشمانش پر از گریه بود
گفت : حالا تو موهای منو بتراش !
تقسیم بندی تیپ های شخصیتی به چهار گروه A,B,C,D یکی از دقیق ترین تقسیم بندی ها در این زمینه است.
قبل از خواندن هر مطلبی در رابطه با تیپ های شخصیتی چند نکته را نباید فراموش کنید. از جمله اینکه شخصیت انسان دارای چنان پیچیدگی است که نمی توان به راحتی آن را در قالب چند جمله توصیف کرد. برای مثال ممکن است شما ویژگی های تیپ شخصیتی D را در خودتان ببینید، اما در عین حال دارای برخی ویژگی های تیپ شخصیتی C نیز باشید.
منظور از ظرفیت همان سعه ی صدر است که در فارسی بهتر از دو واژه ی گنجایش و تحمل، معادلی برای آن نمی توان یافت این معنا برای ظرفیت، در لغتنامه معین هم آمده است. پس ظرفیت یعنی گنجایش روحی برای تحمل کردن. آنهم نه تحمل درد، بلکه تحمل سختی ها و احساسات مختلف و بالاتر از آن، تحمل احساسات متضاد در کنار هم.
دوستان عزیز این مطلب مقداری طولانی هست و به احترام نظر دوست عزیزمون که تو بخش نظرات گفته بودن ترجیح میدم مطلب رو قسمت بندی کنم و تو چند پست نسبتا کوتاه ارسال کنم
امیدوارم خوشتون بیاد و منو از نظراتون با خبر کنید
از مسائل مورد بحث ومهم در تمام اعصار و زمانها و در زمان کنوني ، زن و مسائل در ارتباط با آن بوده و هست . هر کدام از مکاتب مختلف فکري به نوعي درباره اين موضوع سخن به ميان آورده و آن را شاخ و بال داده اند . يکي راه افراط و ديگري راه تفريط را پيموده است.
اما اسلام در چهارده قرن پيش ظهور کرد . در جامعه اي که زن بسيار حقير و پست شمرده مي شد ، تا جايي که زنده به گور مي شد .اسلام آمد و خط بطلان بر روي تمام عقايد جاهلي کشيد .
امام باقر (عليه السلام ) مى فرمايد: اميرالمؤ منين (عليه السلام ) در آن ايام كه در كوفه بود چنين عادت داشت كه هر روز صبح از دارالاماره خود بيرون مى آمد و در يكايك بازارهاى كوفه مى گشت و تازيانه اى دو شاخه به نام سبيبه به همراه داشت ، در هر بازارى مى ايستاد و در ميان اهل آن صدا مى زد
یکى از درد ناکترین منازل پس از مرگ، منزل هولناک آخرت است ، قیامت است که نگرانی و دلهره اش بزرگ و عظیم است ، بلکه از هر نگرانی و دلهره، بزرگتر و فزع و گرفتاریش "فزع اکبر" است و خداوند در وصف آن در سوره اعراف آیه 187 مى فرماید :
هُوَ ثَقُلَتْ فِی السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لاَ تَأْتِیكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً
یعنی فرارسیدن قیامت در (بر اهل) آسمانها و زمین، سنگین و دشوار و گران است، فرا نرسد شما را مگر به یکباره و ناگاه و بدون آنکه شما را خبر دهد.
سیاوش جعفری جوزانی که به همراه مینا کثیری فر از گروه طراحی صنعتی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مسابقه جهانی «Interior Motives Awards ۲۰۱۲» شرکت کرده بود اظهار داشت: این مسابقه هر سال از طرف یک مجله تخصصی طراحی خودرو برگزار می شود و حامیان مالی آن، شرکت هایی مانند فولکس واگن و پژو است. امسال دهمین دوره برگزاری این مسابقه بود و بالغ بر چند هزار طرح از سراسر جهان در این مسابقه ارائه شده بود که ۲۴ تیم به مرحله رقابت نهایی رسیدند و ۸ تیم موفق به دریافت جایزه شدند
البته این آلودگیها وقتی به بدن منتقل میشوند که میوهها را خوب نشوییم و درست مصرف نکنیم. به همین بهانه در این مطلب اصول شستشوی صحیح میوهها را آوردهایم.
شستشوی میوههای نرم
بهتر است برای شستن میوههایی مانند زردآلو، آلو، خرمالو، انواع توت، توت فرنگی، ازگیل، انگور، گیلاس و آلبالو، یک ظرف بزرگ را پر از آب خنک کنید و آبکشی را داخل آن قرار دهید. سپس میوهها را آرام در آبکش بریزید و بگذارید 5 دقیقه داخل آن بمانند
عصر روشنگري در تاريخ غرب، دوران تثبيت مدرنيته و ظهور ايدئولوژيهاي اومانيستي است. فيلسوفان عصر روشنگري، معتقد به اصالت عقل منقطع از وحي بودند و عصر غلبهي تفکر ديني را روزگار « تاريک انديشي» مي ناميدند. اکثر نويسندگان و انديشمندان معروف نهضت روشنگري يعني افرادي مثل « ولتر»، « نيوتن»، « منتسکيو» و « لسينگ» وابسته به لژهاي مختلف فراماسونري بودند. اساساً ميتوان انديشههاي مبنايي «روشنگري» را همان باورهاي بنيادين فراماسونري دانست. آمريکا، کشوري است که بر مبناي ايدهآلهاي روشنگري بنا شده است و فراماسونرها در طول تاريخ دويستوسيواندي سالهي آن، هميشه در زمره رهبران و بانيان و چهره هاي ذي نفوذ سياسي و فرهنگي و اقتصادي اين کشور بوده اند. پيوند فراماسونري و روشنگري، در دولت آمريکا تجسم عيني يافته است.
1 – وقایع جهان امروز را به چه صورت می توان توجیه کرد؟
2 – چرا امروزه مسجدالاقصی کانون توجه ادیان الهی است؟
3 – تلاش های اخیر برای تخریب مسجدالاقصی به چه دلیلی صورت گرفته است؟
4 – با وجود کشورهای پیشرفته ی اقتصادی درجهان (همانند چین و روسیه)، چرا ایران به عنوان دشمن اصلی کشورهای غربی مطرح می شود؟
5 – چرا کشورهایی همچون آمریکا و اسرائیل که داعیه های مذهبی دارند، بیشترین جنایات را در حق بشر مرتکب می گردند، اما کشور کمونیستی مانند چین، کمتر از کشورهای مزبور دست به سرکوب می زند؟
6 – چرا امروزه غرب، مسلمانان را بزرگترین تهدید می شمارد؟
7 – هدف غرب و بخصوص آمریکا، از حضور در خاورمیانه چیست؟
8 – چرا با وجود کشورهای نفت خیزی چون عراق و عربستان، اسرائیل در فلسطین اشغالی لانه گزیده است؟
9 – چرا عراق اشغال شده است؟
10 – چرا بهاییان مقبره ی بهاء الله در اسرائیل را مقدس ترین مکان می دانند؟
11 – چرا مبارزه با اسرائیل وظیفه ی تمامی مسلمین جهان است؟
12 – آرماگدون چیست و چرا امروزه مورد توجه قرار گرفته است؟
13 – چرا جرج بوش مأموریت خود را در جنگ علیه تروریسم ؟! مأموریتی الهی می داند؟
14 – چرا آمریکا از اسرائیل حمایت کامل می کند؟
15 – آیا آمریکا بازیچه ی اسرائیل است یا اسرائیل بازیچه ی آمریکا؟
16 – علت دشمنی غرب و اسرائیل با ایران و حزب الله چیست؟
17 – چرا اخیراً ساعت آخرالزمان 2 دقیقه به جلو کشیده شده و فقط 5 دقیقه به پایان مانده است؟
به طور خلاصه عقاید تئوصوفی و جنبش عصر جدید به قرار زیر است:
ستاره شناسی، طالع بینی و اعتقاد به دوری بودن تاریخ در ارتباط با صورت های فلکی زودیاک، ارتباط با موجودات ماروائی (ارواح و اجنه) برای کسب دانش (مکاتب اسرارآمیز)، اعتقاد به توانایی انسان در رسیدن به مقام خدایی، نهان پیشگی، اعتقاد به برپایی جهان تک حکومتی در آستانه عصر برج دلو تئوصوفی، جنبش عصر جدید و فراماسونری سازمان هایی در هم تنیده هستند و عقایدی که در زیر توضیح داده خواهد شد از تعالیم اصلی هر سه این گروه هاست. به طور مثال بسیاری از ماسون ها مانند فیلسوف-ماسون درجه ۳۳، منلی پی هال عضو جامعه تئوصوفی بوده و هستند و حتی در دوره ای ریاست جامعه تئوصوفی در دست “آنی بیسانت”۳ مارکسیست، ماسون و موسس جامعه بین المللی “کمک ماسونری”۴ بوده است. آنی بیسانت همچنین با برپایی لژ های ماسونری در سرار جهان به جامعه تئوصوفی خدمات بزرگی انجام داده است. هلنا پترونا بلاواتسکی۵ و جامعه تئوصوفی۶
بافومت موجودي است معماگونه و داراي سر بُز كه در نمونههاي فراواني از تاريخ علوم سرّي از آن ياد شده است . از شواليههاي معبد در قرون وسطی و فراماسونهاي قرن نوزدهم تا جريانات نوين علوم سرّی ، بافومت هميشه مورد بحث بوده است . اما براستي بافومت زاييده كدام تفكر است و مهمتر از آن ، مصداق واقعي اين چهره نمادين چيست؟ اين مقاله نگاهی دارد به ريشههاي بافومت ، مفهوم مبهم آن و نفوذ آن در فرهنگ عمومی .
در طول تاريخ علوم سرّی غرب اغلب به نام بافومت اسرارآميز استناد ميشود . عليرغم آنكه اكنون بافومت نام شناخته شدهاي در قرن بيستم است ، ميتوان اشاراتي از بافومت را در اسنادي قديمي مربوط به قرن يازدهم يافت . امروزه ، اين نماد با هر چيزي مربوط به علوم سرّی ، آيين جادوگري ، سحر ، شيطانپرستي و علم غیب درآميخته است . بافومت معمولاً در فرهنگ عامه براي نشان دادن هر چيز رمز گونهاي استفاده ميشود.
معروفترين تصوير از بافومت را ميتوان در كتاب "Dogme et Rituel de la Haunte Magie" نوشته «اليفاس لوي» يافت ، كتابي كه در سال 1897 نوشته شده و يك منبع كامل و متعارف در خصوص علوم سرّی امروز محسوب ميشود . اين موجود نمايانگر چيست؟ مفهوم نمادهائی که او را احاطه کرده اند چيست؟ و چرا اينقدر در علوم سرّي حائز اهميت است؟ براي پاسخ به اين سوالات ميبايست اول به خاستگاه آن بنگريم . ابتدا به تاريخچه بافومت و چند نمونه از ارجاعات به بافومت در فرهنگ عامه نگاهي مياندازيم.
این مقاله در دو بخش تنظیم شده است، در بخش اول به بررسی خط فکری این آثار پرداخته می شود، که اگر با دقت مطالعه شود، هدف پنهان این آثار برای شما آشکار خواهد شد. اما در بخش دوم برای ذکر نمونه، ۲ بازی “کیش اساسین” ۳ و “معبر”۴ طبق این یافته بررسی می شود. نظم نوین جهانی چیست؟ حتما همه شما با نظم نوین جهانی آشنا هستید، گروهی از صاحبان قدرت اقتصادی، نظامی، سیاسی و رسانه ای سالهاست تحت پوشش جوامع مخفی مانند فراماسونری، ایلومناتی و … برای ایجاد یک نظام جدید و جهان تک حکومتی برنامه ریزی و تلاش کرده و می کنند. اما آرزوی برپایی نظم نوین جهانی قدمتی بسیار بیشتر از تشکیل این جوامع مخفی دارد. برای این که متوجه سخن بنده شوید به این بخش از سخنرانی جورج بوش در سخنرانی افتتحایه ریاست جمهوری اش در سال ۲۰۰۵ توجه کنید: «هنگامی که بنیانگذارن کشور ما، نظم نوین اعصار را اعلان کردند، بر اساس یک آرزوی باستانی عمل کردند که بایستی محقق شود.» این آرزو که هزاران سال است نزد نهان پیشه گان حفظ شده، برپایی مجدد امپراطوری آتلانتیس، حکومت فیلسوفان برگزیده است که از آن با عنوان “کار بزرگ” یاد می کنند. «دموکراسی جهانی، آرزوی سری فلاسفه بزرگ باستان بوده است. آن ها هزاران سال پیش از کلومبوس از وجود نیمکره غربی ما آگاه بوده اند و آن را به عنوان مکان امپراطوری فیلسوفان انتخاب کردند. … طرح هوشمندانه مردم باستان تا به امروز باقی مانده است و اجرای آن ادامه خواهد داشت تا “کار بزرگ” محقق شود.» منلی پی هال۵ – “تقدیر سری آمریکا”
- مىخواهیم فارغ از هرگونه لفاظى و عبارت پردازى و تنها از طریق مقایسه و استنتاج، حقایق محیط اطرافمان را مورد بررسى و مداقه قرار دهیم.
- مىخواهیم سیستمى را که ما در آن زندگى مىکنیم از دونقطه نظر یعنى از نظر یهودیها (صهیونیستها) و از نظر غیریهودیها (غیرصهیونیستها) مورد ارزیابى قرار دهیم.
اشاره:
مدتهاست جریانی انحرافی در دولت نفوذ کرده و هر از چندی با بیان مطالب غیر کارشناسانه، فضای جامعه را دچار تنش و اضطراب میکند. در باره نوع گفتمان و علل پرداختن به این گونه مسایل، دیدگاههای متفاوتی مطرح شده است. عدهای آن را محصول شهرت طلبی و برخی ورود غیر متخصص در حوزه کارشناسی ذکر کردهاند ولی حقیقت مطلب آن است که آیت ا… مصباح آن را دریافت و نسبت به خطر شکلگیری آن هشدار داد: ” امروزه در دورن جامعه ما تشکیلاتی فراماسونری در حال شکل گرفتن است، و همانطور که در دوران مشروطه، فراماسونری با شعار قرآن و اسلام پیش آمد، امروز نیز فراماسونری با شعارهای انقلاب و اسلام جلوه میکند و تحت پوشش آن حرف خود را بیان میکند، یعنی قالب را حفظ و محتوا را عوض میکند. ” (پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت ا... مصباح یزدی، ۲۴/۰۱/۱۳۹۰)
آیتالله مصباح یزدی از شکلگیری فراماسونی در کشور در قالب جدید خبر داد و تلنگری فکری به اذهان نخبگان و مردم وارد ساخت. البته ایشان از مدتی پیش در جلسات خصوصی درباره وقوع چنین پدیده خطرناکی هشدار میداد . . .
تاريخ آغازين فراماسونري در ايران تاريخ آغازين فراماسونري در ايران
نایب السلطنه عباس میرزا پسر فتحعلیشاه در دوران حاکمیت خود بر تبریز، شش نفر را روانه انگلستان کرد. این شش نفر عبارت بودند از: میرزا صالح شیرازی، میرزا جعفر مهندس، میرزا جعفر طبیب، میرزا رضا (مترجم فارسی ناپلئون بناپارت)، محمدعلی شاگرد قورخانه و میرزا حاجی بابا که خود در لندن مشغول تحصیل علم طب بوده است.
در عصر رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم مسلمانان براى سركوبى كفار حركت كردند، كافران بدون جنگ تسليم شدند و در نتيجه اراضى و اموالى از آنها كه در اصطلاح فيى گفته مى شد به دست مسلمين افتاد امام صادق (عليه السلام ) فرمود: پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم آن فيى را بين مسلمانان تقسيم كرد يك قطعه از آن سهم تقسيم شده براى حضرت على ع شد، آن حضرت در آن زمين چاهى حفر كرد تا به آب رسيد به حدى كه آب آن چاه به اندازه گردن شتر فوران مى كرد.
امامت امام زمان(ع) و وجود حضرت از مباحث امامت خاصه است .در امامت خاصه مستقیماً نمی توان از دلیل عقلی بهره گرفت[۱]، بلکه دلیل عقلی امامت عامه و ضرورت وجود امام (ع) در تمام زمان ها را اثبات می کند.
در امامت عامه برهان عقلی بر ضرورت وجود انسان معصوم و حجت الهی روی زمین اقامه می شود.
حال اگر ادله تاریخی و روائی دال بر ولادت و حیات حضرت مهدی(ع) به مقدمه ی اول ضمیمه گردد، اثبات می شود که در این زمان تنها آن حضرت(عج) واسطه فیض الهی است و زنده هم می باشد[۲].
بررسی دو رکن استدلال:
1)ما اکنون ساختمان های بلند تری داریم اما سقف تحمل مان کوتاهتر شده است.
2)جاده های پهن تری داریم اما دیدگاهمان باریکتر شده است.
3)بیشتر خرج می کنیم ولی کمتر به دست می آوریم
سلام سلام
خیلی خوش اومدین امیدوارم حداقل یه مطلب به دردتون بخوره
بیشتر سعی ام تو وبلاگ برای مسایل فرهنگی و مهدویت و آخر الزمان هست اما روی برخی مسایل دیگه هم کار میکنم در هر صورت امیدوارم با نظرات خودتون منو از کمبود ها با خبر کنید تا رفع کنم و بهتر در خدمت باشم